Poniżej opis standardowych procedur postępowania w przypadku problemów z pracą urządzenia:
- Po naciśnięciu przycisku nie zapala się czerwona LED:
- Sprawdzić biegunowość podłączenia ATSA-1 do linii telefonicznej
- Zmierzyć napięcie linii telefonicznej przed naciśnięciem (48 lub 60V) i po naciśnięciu przycisku (ok.12V)
- Automat przyłącza się do linii, zapala się czerwona LED ale klawiatura nie wybiera numeru z pamięci:
- Sprawdzić prawidłowość podłączenia klawiatury do płytki drukowanej (punkty 13,14,15 i KL)
- Sprawdzić poziom sygnału zgłoszenia centrali telefonicznej (>220mV)
- Sprawdzić zawartość pamięci w następujący sposób:
- wcisnąć przycisk programowania i przytrzymać
- wcisnąć na klawiaturze klawisz [#] lub [*] w zależności od wersji klawiatury lub zewrzeć na
chwilę wtyczkę "KL"
- klawiatura powinna w tym momencie wybrać numer z pamięci, jeśli nie wybrała zaprogramować numer
i powtórzyć operację
- jeżeli po zaprogramowaniu klawiatura wybiera numer z pamięci to albo klawiatura jest wadliwa
albo zbyt długo była odłączona od linii telefonicznej (średnio klawiatura pamięta numer ok. 4 godzin
po odłączeniu linii telefonicznej)
- Automat dodzwania się do właściwego abonenta, ale nie wysyła sygnału alarmowego:
- Sprawdzić parametry linii telefonicznej wg WT
- Sprawdzić biegunowość podłączenia linii telefonicznej
- Zmierzyć napięcie na mostku M1 (po podniesieniu słuchawki przez abonenta docelowego napięcie powinno wynosić 0V)
- Zmierzyć częstotliwość na mostku M2 (po podniesieniu słuchawki przez abonenta docelowego powinna pojawić się impulsowo nośna f=1950Hz lub sygnał dwutonowy w zależności od wersji)
- Automat dodzwania się do właściwego abonenta, wysyła sygnały alarmowe ale po wysłuchaniu sygnałów i odłożeniu słuchawki przez abonenta, nie przestaje prób ponownego dodzwaniania się (nie przechodzi w stan czuwania):
- Stwierdzić czy wysłuchano zalecanej liczby 10 grup sygnałów
- Sprawdzić układ pobudzania w centrali alarmowej czy nie wysyła dodatkowych impulsów wyzwalających
- Sprawdzić izolację pomiędzy napięciem zasilającym urządzenie a linia telefoniczną (woltomierz włączony pomiędzy każdy z biegunów zasilania i linii telefonicznej powinien wskazywać 0V)
- Sprawdzić kondensator 10nF przy US4011 i US4520 pomiędzy 14 nóżką US4520 a bazą tranzystora BC148 przy US4011